نکات قابل توجه در مورد چراغ های LED

- 2021-06-18-

ابتدا به تراشه نگاه کنید
تراشه عنصر ساطع کننده نور هسته لامپ LED است و بازده نوری و شاخص رندر رنگ در مارک ها و مدل های مختلف مهره های لامپ متفاوت است. اکثر لامپ های موجود در بازار اکنون از تراشه های تک کریستال استفاده می کنند و تراشه های یکپارچه نیز تراشه COB نامیده می شوند که عملکرد بهتری نسبت به تراشه های تک کریستال دارند. بنابراین در هنگام خرید سعی کنید تراشه های COB را انتخاب کنید که نه تنها طول عمر بالایی دارند، بلکه بازده نوری و شاخص رندر رنگ بالاتری نیز دارند و در موقعیت های وسیع تری مورد استفاده قرار می گیرند.
نگاه دوم به دمای رنگ
مکان های نورپردازی مختلف مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و حمام نیازهای متفاوتی به نور دارند. در این زمان می توانید برای انتخاب به دمای رنگ لامپ LED نگاه کنید. محدوده دمای رنگ ازلامپ های ال ای دی2700 ~ 6500K است، مقدار کوچکتر، نور زرد، در غیر این صورت، نور آبی-سفید است. محدوده دمای رنگ مناسب استروشنایی LEDوسایل باید نزدیک به محدوده دمای رنگ نور سفید طبیعی خورشید باشند. این یک انتخاب علمی است. در وسایل روشنایی روزانه خانه، می توانید رنگ لامپ رشته ای 2700K یا سفید خنثی 5000K را انتخاب کنید. علاوه بر این، نور تا حد ممکن سفید نیست. نورهایی با دمای رنگ بالا در هنگام ظهر نزدیک به تابش خیره کننده هستند و برای چشم ها بیش از حد تحریک کننده هستند، در حالی که دمای رنگ های پایین مستعد خستگی هستند. فقط چراغ هایی با دمای رنگ راحت، چراغ های سالم هستند.
نگاه سوم به شار نورانی
شار نوری به طور کلی به روشنایی اشاره دارد. محیط های مختلف و مناطق مختلف به نور متفاوتی نیاز دارند. در تعداد پینگ های یکسان، تعداد لامپ های استفاده شده با توجه به محیط های مختلف متفاوت است. هنگام خرید می توانید با توجه به نیاز فضایی خود به راهنمای خرید مراجعه کنید. هنگام انتخاب لامپ باید محیط روشنایی را ترکیب کرد، به شاخص شار نوری محصول اشاره کرد و یا به روشنایی نور توجه کرد و سعی کرد لامپی با روشنایی کافی اما خیره کننده انتخاب کرد.
نگاه چهارم به شاخص رندر رنگ
نگاه کردن به شاخص رندر رنگ به معنای نگاه کردن به درجه واقعی رنگ جسم زیر نور است. مقدار به طور کلی 0-100 است. اکنون شاخص رندر رنگ لامپ های LED بیشتر از 75 است و توصیه می شود بیشتر از 80 را انتخاب کنید.
پنجم، انجام تست استروبوسکوپی
توصیه می شود بررسی کنید که آیا خریداری شده استلامپ های ال ای دیاستروبوسکوپی هستند. لامپ های استروبوسکوپی روی بینایی تأثیر می گذارد. استروبوسکوپی مشکلی است که تشخیص آن با چشم غیرمسلح دشوار است. می توانید از تلفن همراه خود برای گرفتن عکس به سمت روشنگر استفاده کنید. اگر عکس خاکستری و سفید "راه راه" به نظر می رسد، به این معنی است که استروبوسکوپی وجود دارد، اگر "راه راه" وجود ندارد، به این معنی است که استروبوسکوپی وجود ندارد.